Provoz ambulance

Vážení rodiče,

naše ambulance je rozdělena na 2 ordinace, každá se svou čekárnou

- Ambulance pro nemocné tato ambulance je určena pro akutně nemocné děti, funguje každé dopoledne viz. ordinační hodiny pro nemocné. Dodržujte prosím ordinační hodiny, poslední pacient bude přijat 30 minut před koncem ordinační doby. S akutně nemocným dítětem se snažte přijít na začátek ordinační doby pro nemocné. Pokud je nutno udělat nějaká vyšetření ke stanovení diagnózy, jsme vázáni na laboratoř a další pracoviště  (rentgen, ultrazvuk, atd..) a jejich pracovní dobu. U dítěte do 10 let s horečkou bez jasných příznaků se snažte vždy přinést moč!

Prosíme, choďte na prohlídky s dětmi jako doprovod, dle zákona nesmíme ošetřit děti do 15-ti let bez doprovodu rodičů. Děti od 15-ti do 18-ti let mohou přijít sami, ale musí mít Vámi podepsaný souhlas.

- Ambulance pro zdravé dětiporadna pro novorozence, kojence a zdravé neinfekční děti - Do poradny choďte pouze po předchozím telefonickém objednání, s sebou noste očkovací průkaz, lékařské zprávy a zvací kartičku.

Během poradny nelze ošetřovat nemocné děti z důvodů přenosu infekce, prosíme, buďte ohleduplní k ostatním dětem a maminkám. Děkujeme!

Vzhledem k tomu, že tyto 2 ambulance jsou v provozu současně pracuje zde více lékařů, kteří se střídají v obou ambulancích.

MUDr. Pavla Pecková

MUDr. Libuše Polanecká

MUDr. Petr Kašpar

V  ambulancích spolupracují s lékaři 2 zdravotní sestry

- v ambulanci pro nemocné – Lenka Brestovanská

- v ambulanci pro zdravé – Monika Pulcová

Změny adresy bydliště, telefonního čísla, e-mailové adresy či zdravotní pojišťovny

Hlaste nám, prosím, neprodleně změny příjmení dítěte, adresy bydliště, telefonního čísla a pojišťovny, ať jsme schopni vás v naléhavých případech kontaktovat.

Potvrzování přihlášek, způsobilostí

Přihlášky nelze potvrzovat na počkání. Ze zákona máme na vyhotovení 2 týdny. Formuláře posílejte na náš e-mail ordinace@pediatrie-pohl.cz . Během 7 pracovních dnů vyplníme a poté si můžete vyplněný formulář vyzvednou kdykoli v ordinačních hodinách.

Doporučení na vyšetření vyžádaná rodiči

Doporučení na vyšetření vyžádaná rodiči vystavíme pouze po zvážení a zhodnocení stavu dítěte, zda je vyšetření opravdu vhodné.

Odložené věci

Nebojte se nechat kočárek v čekárně. Do ordinace si berte kabelky, oblečení a cennosti - za jejich ztrátu nemůžeme nést odpovědnost. V čekárnách jsou k dispozici jídelní židličky a kojící polštáře. Čekárny jsou plné hraček k zabaveni Vašich dětí, prosíme, uklízejte je a pokud se Vašim dětem povede nějakou hračku rozbít řekněte nám to.

Náušnice

V naší ambulanci nastřelujeme náušnice nejdříve 14 dní po aplikaci 2.dávky hexavakcíny. Cena aplikace je 500,- Kč včetně náušnic, které jsou vyrobeny z chirurgické oceli.

Plané neštovice

Máte-li podezření, že Vaše dítě onemocnělo neštovicemi, pak nás kontaktujte telefonicky. Neštovice jsou vysoce nakažlivé infekční onemocnění, a mohlo by dojít k nákaze všech lidí v čekárně, kteří toto onemocnění ještě neprodělali. Při komplikacích v rámci planých neštovice je zdravotnické zařízení na tuto problematiku infekční oddělení nemocnice na Bulovce.

V době velké nemocnosti, při chřipkové epidemii a probíhajících respiračních infektech u dětí prosíme o dodržování následujích pokynů:

-   Návštěva lékaře první den onemocnění není nezbytně nutná pokud se nejedná o novorozence! Je důležité, srážet teplotu dítěte adekvátními dávkami léků, ev.zábaly, zajistit dostatečný příjem tekutin a klid dítěte na lůžku. Pokud potřebujete OČR zavolejte nám, rádi Vám jej vystavíme.

-   Vyšetření dítěte je důležité pokud horečka /teplota > 38°C/ přetrvává více než 3 dny, nereaguje na dostatečné dávky léků na teplotu /Paralen, Nurofen/, dítě opakovaně zvrací, nepřijímá tekutiny nebo se jedná o dítě do 1 roku věku.

-   Vyšetření zánětlivého parametru /CRP/, který odliší spolu s klinickým nálezem virový infekt od bakteriálního /a je tedy indikována léčba ATB/ je pozitivní cca od 2. dne horečnatého onemocnění, v prvních hodinách po vzniku horeček je negativní i kdyby se jednalo o bakteriální zánět.

-   U déletrvající horečky /teplota > 38°C/  je dobré přinést na vyšetření i moč dítěte /nejlépe chycenou do sterilní zkumavky vyzvednuté u nás, nebo zakoupené v lékárně, v krajním případě do řádně vyčištěné, vyvařené lahvičky/.

-   Pokud má novorozenec nebo kojenec průjem, prosím doneste nám malý vzorek stolice ve sterilní zkumavce. Pokud budeme mít podezření na rotavirovou infekci, urychlíme tím diagnostiku.

Preventivní prohlídky

Vaše děťátko zveme osobně na preventivní prohlídky do 18 měsíců věku. Další preventivní prohlídky následují každý lichý rok věku Vašeho dítěte tzn. 3, 5,7,9,11,13,15,17 a 19 let. Termíny těchto preventivních prohlídek Vám zašleme e-mailem nebo SMS.  Pokud Vám termín nepřijde do data narození Vašeho dítěte, prosím objednejte telefonicky své dítě vy sami. Termíny prohlídek, které Vám nevyhovují, přeobjednejte prosím pouze telefonicky v dostatečném předstihu. Na Vaše místo můžeme objednat někoho jiného. Pokud se časově opozdíte, dejte nám prosím vědět.

Pokud nebude provedena věkově příslušná preventivní prohlídka, není možné vystavit zdravotní způsobilost pro školu či tábor.

Na preventivní prohlídky nezapomeňte přinést očkovací průkaz, aktuální lékařské zprávy a moč - ne starší než 2 hodiny. Prosíme, choďte na prohlídky s dětmi jako doprovod!

U 5-i a 11-i leté prohlídky probíhá povinné přeočkování. Pokud máte zájem o jiné nepovinné očkování, kontaktujte nás prosím telefonicky v dostatečném předstihu (cca 14 dní) aby bylo možno vakcíny objednat. Pokud si přejete očkovací schéma jiné, než je stanoveno zákonem, je nutné vakcíny uhradit v plné výši. Zdravotní pojišťovny v tomto případě hradí pouze aplikaci vakcíny.

Pokud si rodič přeje rozklad očkování (neaplikuje se hexavalentní vakcína) hradí očkovací látky plně rodič. Všechny donošené děti jsou očkovány ze zákona hexavalentní vakcínou ve schématu 2+1 zdarma. Ostatní očkovací schémata jsou možná pouze za přímou úhradu očkovací látky. Pokud si rodič nepřeje očkovat, jeho přání akceptujeme, pouze je nutné podepsat informovaný nesouhlas.

Vzhledem k bezpečnosti aplikace vakcíny neaplikujeme vakcíny donesené rodiči.

Děkujeme